Black Friday Update - Busiest shopping time

In the second update of the day from Salmon (the global ecommerce consultancy that predicted this year would be the dawn of the £5 billion ‘Black Fiveday’ week) here are the latest statistics on Black Friday from its analytics hub in the UK.

This shows data on traffic between 9am and 12pm today:

• 53% of traffic is coming via mobile devices
  • 47% of traffic is coming via desktop devices
  • Traffic sessions between 09:00am and 12:00pm have been the highest of the day so far at 37% (compared to three hour periods between 0:00am and 09:00am)

Although mobile traffic has dropped as consumers switch to desktop as they arrive into work, it continues to dominate, backing Salmon’s prediction that mobile will outstrip desktop traffic.

Look out for our update later today with the latest figures from Salmon’s Black Friday analytics hub!

Als Accountmanager bij Eperium probeer ik onze klanten te inspireren en te activeren met als doel om klanttevredenheid op het hoogste niveau te behalen.

Ik heb Eperium al leren kennen tijdens mijn vorige baan. De band die ik in die periode met Eperium heb opgebouwd heeft mij overtuigd om voor deze organisatie te komen werken. Nu we onderdeel zijn van Salmon krijgen we toegang tot een nog breder en inspirerend netwerk. Ik kijk uit naar de periode die komen gaat!

‘The next big thing’ in de digitale wereld is wat mij betreft kunstmatige intelligentie. Dit is in zekere zin ook al gaande met de ontwikkeling van virtual reality en spraakherkenning.

Als ik superkrachten had zou ik zeker kunnen reizen in de tijd. Ik zou dan een bezoekje willen brengen aan de vorige eeuw om te kunnen ervaren hoe ze toen leefden want in dit huidige tijdperk zou ik eigenlijk niets willen missen!